Lediga jobb
Vill du jobba hos oss? Här lägger vi upp våra lediga tjänster. Du kan även följa oss på Linkedin för att bli notifierad om när nya tjänster dyker upp.
Varför HRAK?
Ett givande arbete
Att jobba hos HRAK innebär att du får använda din kompetens och din kunskap för att stötta människor som står mellan två jobb. Det är en möjlighet att kombinera samhällsnytta och personlig utveckling.
Utvecklingsmöjligheter
Vi värdesätter våra medarbetare och är måna om att ge möjligheter för utveckling och lärande. Vi erbjuder systematisk kompetensutveckling och varierande arbetsuppgifter.
Trygga arbetsvillkor
Vi erbjuder trygga arbetsvillkor och flera förmåner för våra medarbetare. Lunchsubvention, friskvårdstimmar och generöst friskvårdsbidrag är ett par av förmånerna som vi erbjuder för att värna om våra medarbetares trevnad och livsbalans.
Flexibel distansarbetspolicy
Vi erbjuder en flexibel distansarbetspolicy för att det ska vara enklare att få livet att gå ihop.
Lediga jobb
På den här sidan hittar du våra lediga jobb.
Du kan även följa oss på Linkedin för att hålla dig uppdaterad om när vi lägger ut nya tjänster.
HRAK på LinkedinVi söker ersättningshandläggare
Nu söker vi tre erfarna ersättningshandläggare till våra kontor i centrala Stockholm och Gävle. Skicka in din ansökan senast 18:e december 2025 eller tipsa någon du tror skulle passa.
Om rollen
Som handläggare hos oss blir du en viktig del i att ge våra medlemmar ett tryggt och professionellt bemötande. Du hanterar ärenden, utreder frågor, analyserar information och ger stöd i olika situationer. Du får ett meningsfullt arbete där du gör skillnad för andra.
Vem trivs hos oss?
Hos oss trivs du som gillar ett strukturerat arbetssätt och känner dig trygg med tydliga regler. Du är lösningsorienterad, positiv och trivs i en miljö där mycket händer. Du lär dig gärna nya system, tar ansvar för ditt arbete och samarbetar väl med andra.
Vem vi söker
För den här rollen söker vi dig som:
Är en erfaren handläggare inom arbetslöshetsförsäkringen och som är trygg i hela processen - från ärendehantering, utredning till att fatta korrekta och självständiga beslut
Arbetar strukturerat och håller hög kvalitet i ditt arbete
Snabbt tar till dig nya rutiner
Är serviceinriktad och van vid att möta människor i olika situationer
Är trygg i digitala arbetssätt
Det är meriterande om du har goda kunskaper i ytterligare språk utöver svenska.
Det här erbjuder vi
Vi erbjuder en tydlig introduktion, nära stöd av erfarna kollegor och goda möjligheter att växa i rollen. Hos oss får du en stabil arbetsplats med högt NKI, varierade arbetsuppgifter, flexibel distanspolicy samt förmåner såsom lunchsubvention, friskvårdstimme och ett generöst friskvårdsbidrag.
Ansökan
Ansök senast den 18 december 2025 genom att skicka CV, personligt brev och löneanspråk till [email protected]. Urval sker löpande. Tjänsten är tillsvidare och provanställning kan förekomma. Vi ser gärna manliga sökande då vi strävar efter en jämn könsfördelning i vår personalgrupp.
För frågor, kontakta:
Enhetschef Nazdar Haidari på 070–1666004 och Jeanette Åström på 070–1666027.
HR-ansvarig Ammis Fredricson på 070–1666074.
Facklig kontakt hos Handels är Helene Lewinter, hon nås på 08–120 660 85.